Андрей Смирнов
Время чтения: ~28 мин.
Просмотров: 3

Основные вопросы по настройки гарнитуры для среды windows mixed reality

Devices and experiences

There are two main types of devices that deliver Windows Mixed Reality experiences:

  1. Holographic devices. These are characterized by the device’s ability to place digital content in the real world as if it were really there.
  2. Immersive devices. These are characterized by the device’s ability to create a sense of «presence»—hiding the physical world, and replacing it with a digital experience.
Characteristic Holographic devices Immersive devices
Example device Microsoft HoloLens Samsung HMD Odyssey+
Display See-through display. Allows user to see the physical environment while wearing the headset. Opaque display. Blocks out the physical environment while wearing the headset.
Movement Full six-degrees-of-freedom movement, both rotation and translation. Full six-degrees-of-freedom movement, both rotation and translation.

Note, whether a device is connected to or tethered to a separate PC (via USB cable or Wi-Fi) or self-contained (untethered) does not reflect whether a device is holographic or immersive. Certainly, features that improve mobility lead to better experiences, and both holographic and immersive devices could be tethered or untethered.

Technological advancement is what has enabled mixed reality experiences. There are no devices today that can run experiences across the entire spectrum. However, Windows 10 provides a common mixed reality platform for both device manufacturers and developers. Devices today can support a specific range within the mixed reality spectrum. Over time, new devices will expand that range. In the future, holographic devices will become more immersive, and immersive devices will become more holographic.

Image: Where devices exist on the mixed reality spectrum

Often, it is best to think what type of experience an application or game developer wants to create. The experiences will typically target a specific point or part on the spectrum. Then, developers should consider the capabilities of devices they want to target. For example, experiences that rely on the physical world will run best on HoloLens.

  • Towards the left (near physical reality). Users remain present in their physical environment and are never made to believe they have left that environment.
  • In the middle (fully mixed reality). These experiences blend the real world and the digital world. Viewers who have seen the movie Jumanji can reconcile how the physical structure of the house where the story took place was blended with a jungle environment.
  • Towards the right (near digital reality). Users experience a completely digital environment, and are unaware of what occurs in the physical environment around them.

Перемещение и настройка приложенийMoving and adjusting apps

Щелкните настроить на панели приложений, чтобы отобразить элементы управления, которые перемещают, масштабируют и поворачивают содержимое смешанной реальности.Select Adjust on the app bar to reveal controls that move, scale, and rotate mixed reality content. По завершении нажмите кнопку Готово.When you’re finished, select Done.

Различные приложения могут иметь дополнительные параметры на панели приложений.Different apps may have additional options on the app bar. Например, Microsoft ребра имеет варианты прокрутки, перетаскиванияи масштабирования .For example, Microsoft Edge has Scroll, Drag, and Zoom choices. 

Кнопка назад выполняет переход к ранее просмотренным экранам в приложении.The Back button navigates back to previously viewed screens in the app. Она будет остановлена, когда вы достигли начала работы, которая отображалась в приложении, и не будет переходить к другим приложениям.It will stop when you reach the beginning of the experiences that have been shown in the app, and will not navigate to other apps.

Что такое Опенкср?What is OpenXR?

API Опенкср предоставляет основные функции прогнозирования, работы с рамками и использования пространственных входных данных. вам потребуется создать подсистему, предназначенную для таких устройств, как HoloLens 2 и иммерсивное устройство, например гарнитуры Windows Mixed Reality.The OpenXR API provides the core pose prediction, frame timing and spatial input functionality you’ll need to build an engine that can target both holographic devices like HoloLens 2 and immersive devices like Windows Mixed Reality headsets.

Чтобы узнать об API Опенкср, ознакомьтесь со спецификациейопенкср 1,0, справочником по API и кратким справочником.To learn about the OpenXR API, check out the OpenXR 1.0 specification, API reference and quick reference guide. Дополнительные сведения см. на странице Кхронос опенкср.For more information, see the Khronos OpenXR page.

Чтобы ориентироваться на полный набор функций HoloLens 2, вы также будете использовать расширения Опенкср, относящиеся к поставщику и поставщику, которые предоставляют дополнительные функции за пределами ядра Опенкср 1,0, такие как отслеживание, отслеживание глаз, пространственное сопоставление и пространственные привязки.To target the full feature set of HoloLens 2, you’ll also use cross-vendor and vendor-specific OpenXR extensions that enable additional features beyond the OpenXR 1.0 core, such as articulated hand tracking, eye tracking, spatial mapping and spatial anchors. Дополнительные сведения о расширениях, которые появятся позже в этом году, см. в .See the below for more information on the extensions coming later this year.

Обратите внимание, что Опенкср не является механизмом смешанной реальности.Note that OpenXR is not itself a mixed reality engine. Вместо этого Опенкср позволяет использовать такие модули, как Unity и Нереал, для написания переносимого кода, который затем может получить доступ к функциям собственной платформы в holographic или иммерсивное устройство пользователя независимо от того, какой поставщик создал эту платформу.Instead, OpenXR enables engines like Unity and Unreal to write portable code once that can then access the native platform features of the user’s holographic or immersive device, regardless of which vendor built that platform

Environmental input and perception

Over the past several decades, the relationship between human and computer input has been well explored. It even has a widely studied discipline known as human computer interaction or HCI. Human input happens through a variety of means, including keyboards, mice, touch, ink, voice, and even Kinect skeletal tracking.

Advancements in sensors and processing are giving rise to a new area of computer input from environments. The interaction between computers and environments is effectively environmental understanding or perception. Hence the API names in Windows that reveal environmental information are called the perception APIs. Environmental input captures things like a person’s position in the world (e.g. head tracking), surfaces and boundaries (e.g. spatial mapping and scene understanding), ambient lighting, environmental sound, object recognition, and location.

Image: The interactions between between computers, humans and environments.

Now, the combination of all three—computer processing, human input, and environmental input—sets the opportunity to create true mixed reality experiences. Movement through the physical world can translate to movement in the digital world. Boundaries in the physical world can influence application experiences, such as game play, in the digital world. Without environmental input, experiences cannot blend between physical and digital realities.

Known issues

Known issues resolved by the 2020-01 Cumulative update for Windows 10 Version 1903 (or later)

  • Launching any Win32 app, including the new Microsoft Edge, causes the headset display to briefly freeze.
  • The Microsoft Edge tile disappears from the Windows Mixed Reality Start menu (you can find it in the “Classic apps” folder).
  • Windows from the previous Microsoft Edge are still placed around the mixed reality home, but cannot be used. Attempting to activate those windows launches Edge inside of the Desktop app.
  • Selecting a hyperlink in the mixed reality home launches a web browser on the desktop instead of the mixed reality home.
  • The WebVR Showcase app is present in the mixed reality home, despite WebVR no longer being supported.
  • General improvements to keyboard launch and visuals.

Monitor and input handling issues

After taking the 2020-01 Cumulative update for Windows 10 Version 1903 (or later), virtual monitors will appear as generic physical monitors in Settings > System > Display during Windows Mixed Reality sessions. Some customers, especially those with more than one physical monitor, may notice issues with desktop layout and input handling as a result.

Why this happens

Support for classic Win32 applications in Windows Mixed Reality was introduced with the Windows 10 May 2019 Update. To enable this support, a virtual monitor must be created to host the Win32 application. Each time a new Win32 application is launched, another virtual monitor has to be created. Unfortunately, creating a virtual monitor is an intensive task that can cause the headset display to briefly freeze. Customers offered feedback that this was an uncomfortable and disruptive experience. Because of that feedback, alongside increased usage of Win32 applications, we made the decision to pre-allocate three virtual monitors during startup of Windows Mixed Reality to prevent this disruption and enable customers to launch up to three concurrent Win32 applications without experiencing the headset display freeze.

Workaround

We’ve since received feedback that some customers, especially those with multiple physical monitors, would prefer to disable this virtual monitor pre-allocation. To give customers control and choice we’ve enabled a workaround that involves changing a registry key value, available with the «2020-07 Cumulative Update Preview for Windows 10 Version 2004 (KB4568831).»

Note

Modifying registry key values is intended for advanced users.

Warning

Disabling virtual monitor pre-allocation may result in your headset display briefly freezing when you launch a Win32 application (such as Steam, the new Microsoft Edge, or Google Chrome) in Windows Mixed Reality.

To disable virtual monitor pre-allocation:

  1. Check Windows Update for «2020-07 Cumulative Update Preview for Windows 10 Version 2004 (KB4568831)» and install the update when available (you may find the update under Optional updates or Advanced options on the Windows Update settings page)
  2. Launch Registry Editor
  3. Navigate to «HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Holographic»
  4. If the «PreallocateVirtualMonitors» REG_DWORD is not present, create it by selecting Edit > New > DWORD (32-bit) Value and entering PreallocateVirtualMonitors as the name
  5. If the «PreallocateVirtualMonitors» REG_DWORD is present (or you just created it), double-click the entry and change «Value data» from 1 (its default value) to 0 (zero)
    • TRUE — 1
    • FALSE — 0

Virtual monitors will now allocate when you attempt to launch a Win32 application in Windows Mixed Reality instead of pre-allocating. To reset this and re-enable virtual monitor pre-allocation, return the DWORD «Value data» to 1.

The mixed reality spectrum

Since mixed reality blends both physical and digital worlds, these two realities define the polar ends of a spectrum known as the virtuality continuum. For simplicity, we refer to this as the mixed reality spectrum. On the left-hand side we have physical reality in which we, humans, exist; on the right-hand side we have the corresponding digital reality.

Augmented vs. virtual reality

Most mobile phones on the market today have little to no environmental understanding capabilities. Thus the experiences they offer cannot mix between physical and digital realities. The experiences that overlay graphics on video streams of the physical world are augmented reality. The experiences that occlude your view to present a digital experience are virtual reality. As you can see, the experiences enabled between these two extremes is mixed reality:

  • Starting with the physical world, placing a digital object, such as a hologram, as if it was really there.
  • Starting with the physical world, a digital representation of another person—an avatar—shows the location where they were standing when leaving notes. In other words, experiences that represent asynchronous collaboration at different points in time.
  • Starting with a digital world, physical boundaries from the physical world, such as walls and furniture, appear digitally within the experience to help users avoid physical objects.

Image: The mixed reality spectrum

Most augmented reality and virtual reality offerings available today represent a very small part of this spectrum. They are, however, subsets of the larger mixed reality spectrum. Windows 10 is built with the entire spectrum in mind, and allows blending digital representations of people, places, and things with the real world.

Getting ready for the new Microsoft Edge

Windows Mixed Reality VR headset customers who want to use the new Microsoft Edge in the mixed reality home should upgrade to Windows 10 Version 1903 or later for native support of Win32 applications (like the new Microsoft Edge) in the mixed reality home. Check Windows Update or manually install the latest version of Windows 10.

For the best possible Microsoft Edge experience in the mixed reality home, we also recommend waiting for some key Windows Mixed Reality optimizations for the new Microsoft Edge arriving with the 2020-01 Cumulative update for Windows 10 Version 1903 (or later), which should be available in Windows Update by the end of January.

Important

If you opt to download the new Microsoft Edge before taking these updates, there will be some known issues with its behavior in Windows Mixed Reality (which you can read about below).

混合實境頻譜The mixed reality spectrum

因為混合實境會混合實體和數位世界,這兩個實境就定義了頻譜的兩極,稱為 Virtuality Continuum。Since mixed reality blends both physical and digital worlds, these two realities define the polar ends of a spectrum known as the virtuality continuum. 為了簡單起見,我們將此稱為「混合實境頻譜」 。For simplicity, we refer to this as the mixed reality spectrum. 在左側,是實體實境,也就是我們人類所在之處;在右側,則是對應的數位實境。On the left-hand side we have physical reality in which we, humans, exist; on the right-hand side we have the corresponding digital reality.

擴增與虛擬實境Augmented vs. virtual reality

現今市場上大部分的行動電話幾乎都沒有環境理解功能。Most mobile phones on the market today have little to no environmental understanding capabilities. 因此,他們所提供的體驗無法混合實體和數位實境。Thus the experiences they offer cannot mix between physical and digital realities. 在實體世界的影片串流上重疊圖形的體驗即為「擴增實境」 。The experiences that overlay graphics on video streams of the physical world are augmented reality. 遮蔽您的檢視來呈現數位體驗的體驗即為「虛擬實境」 。The experiences that occlude your view to present a digital experience are virtual reality. 如您所見,在這兩個極端之間的體驗,即為「混合實境」 :As you can see, the experiences enabled between these two extremes is mixed reality:

  • 從實體世界開始,放置數位物件 (例如全像投影),如同真實存在一般。Starting with the physical world, placing a digital object, such as a hologram, as if it was really there.
  • 從實體世界開始,另一個人的數位表示法 — — 顯示他們在留言時所處的位置。Starting with the physical world, a digital representation of another person—an avatar—shows the location where they were standing when leaving notes. 換句話說,即為不同時間點表示非同步共同作業的體驗。In other words, experiences that represent asynchronous collaboration at different points in time.
  • 從數位世界開始,實體世界 (例如牆和傢俱) 的實體界限會以數位方式出現在體驗中,以協助使用者避免實體物件。Starting with a digital world, physical boundaries from the physical world, such as walls and furniture, appear digitally within the experience to help users avoid physical objects.

影像:混合實境頻譜Image: The mixed reality spectrum

現今提供的大部分擴增實境和虛擬實境產品,都代表此頻譜的一小部分。Most augmented reality and virtual reality offerings available today represent a very small part of this spectrum. 不過,它們也是較大混合實境頻譜的子集。They are, however, subsets of the larger mixed reality spectrum. Windows 10 以整個頻譜為基礎,並可將數位方式呈現的人員、環境和事物與真實世界混合。Windows 10 is built with the entire spectrum in mind, and allows blending digital representations of people, places, and things with the real world.

Информация об Altspace

AltspaceVR — это пространство для проведения представлений, встреч, обучения и других мероприятий с участием дружелюбных людей со всего мира. Все это стало возможным благодаря волшебству виртуальной реальности. В 2017 году компания Altspace была приобретена Майкрософт, и мы с радостью продемонстрируем вам все возможности проведения мероприятий в виртуальном пространстве.

Altspace поддерживает следующие платформы: HTC Vive; Oculus Rift, Go и Quest; Samsung GearVR; Windows Mixed Reality и режим 2D на персональных компьютерах. Чтобы получить доступ к AltspaceVR, пользователям Mac необходимо будет использовать Parallels или Bootcamp (для входа через Windows).

Создание учетной записи

Есть два способа создать новую учетную запись.

  • Самый эффективный из них — скачать любой клиент AltspaceVR, применимый для вашей среды, установить и запустить его. Открыв программу, вы сможете создать учетную запись прямо из нее. Минимальные системные спецификации представлены здесь.

  • Другой вариант — веб-страница регистрации учетной записи.

Диагностика

Если у вас возникли проблемы с Altspace, изучите страницу устранения неполадок. Если это не поможет, отправьте запрос на поддержку.

Дополнительные советы

  • Если вы используете AltspaceVR впервые, изучите руководство, прежде чем присоединяться к мероприятию.
  • (Необязательно) Мы рекомендуем принять участие в одном из мероприятий по обучению работе в AltspaceVR, чтобы узнать больше.
  • Заранее добавьте в избранное или отметьте интересным мероприятие, к которому вы хотите присоединиться, чтобы вы могли найти его в клиенте позже.
  • AltspaceVR отличается от других площадок для виртуальных встреч тем, что предоставляет иммерсивную среду, и поэтому вы можете закрывать вид другим участникам. Учитывайте это и с уважением относитесь к окружающему пространству других участников, чтобы всем было комфортно.
  • Добавьте в друзья всех пользователей, с которыми вы хотите пообщаться во время мероприятия. Так вы сможете пригласить этих людей в свое пространство для приватной беседы.
  • Если вы стоите у микрофона, вас услышат все участники, так что учитывайте это, когда говорите.

Immersive headset input support

Windows Mixed Reality immersive headsets support multiple input types for navigating the Windows Mixed Reality home. HoloLens does not support accessory inputs for navigation, because you physically walk around and see your environment. However, HoloLens does support inputs for interacting with apps.

Motion controllers

The best Windows Mixed Reality experience will be with Windows Mixed Reality motion controllers that support 6 degrees-of-freedom tracking using just the sensors in your headset — no external cameras or markers required!

Navigation commands coming soon.

Gamepad

  • Left thumbstick:
    • Press and hold the left thumbstick forward to bring up the reticle.
    • Tap the thumbstick left, right, or back to move left, right, or back in small increments.
    • Click down on the left thumbstick and hold, then move the thumbstick in the direction you want to
  • Tap the right thumbstick left or right to rotate the direction you’re facing by 45 degrees.
  • Pressing the A button performs a select and acts like the gesture.
  • Pressing the Guide button brings up the and acts like the gesture.
  • Pressing the left and right triggers lets you zoom in and out of a 2D desktop app you’re interacting with in the home.

Keyboard and mouse

Note: Use Windows Key + Y to switch the mouse between controlling your PC’s desktop and the Windows Mixed Reality home.

Within the Windows Mixed Reality home:

  • Pressing the left-click mouse button performs a select and acts like the gesture.
  • Holding the right-click mouse button brings up the reticle.
  • Pressing the Windows key on the keyboard brings up the and acts like the gesture.
  • When gazing at a 2D desktop app, you can left-click to select, right-click to bring up context menus, and use the scroll wheel to scroll (just like on your PC’s desktop).

пакет приложения;App package

В Windows 10 вы больше не нацелены на операционную систему, а вместо этого нацеливанием .With Windows 10 you no longer target an operating system but instead . Семейство устройств определяет API-интерфейсы, характеристики системы и поведение, ожидаемые на устройствах внутри семейства.A device family identifies the APIs, system characteristics, and behaviors that you can expect across devices within the device family. Он также определяет набор устройств, на которых можно установить приложение из .It also determines the set of devices on which your app can be installed from the .

  • Чтобы выбрать гарнитуры рабочего стола и HoloLens, нацеливание на приложение на семейство устройств Windows. Universal .To target both desktop headsets and HoloLens, target your app to the Windows.Universal device family.
  • Чтобы выбрать только гарнитуры рабочего стола, нацеливание на ваше приложение на семейство устройств Windows. Desktop .To target just desktop headsets, target your app to the Windows.Desktop device family.
  • Чтобы выбрать только HoloLens, нацеливание на приложение на семейство устройств Windows. holographic .To target just HoloLens, target your app to the Windows.Holographic device family.

Смешанная реальность в параметрах Windows 10

Возможность удаления параметров Mixed Reality в Windows 10 предусмотрена по умолчанию, но доступна только на тех компьютерах и ноутбуках, которые соответствуют необходимым требованиям для использования виртуальной реальности.

При желании вы можете включить отображение параметров «Смешанная реальность» на всех остальных компьютерах и ноутбуках.

Для этого потребуется изменить параметры реестра таким образом, чтобы Windows 10 считала, что текущее устройство также отвечает минимальным системным требованиям.

Шаги будут следующими:

  1. Запустите редактор реестра (нажмите клавиши Win+R и введите regedit)
  2. Перейдите к разделу реестра HKEY_CURRENT_USER\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ Holographic
  3. В этом разделе вы увидите параметр с именем FirstRunSucceeded — дважды кликните по имени параметра и установите значение 1 для него (изменением параметра мы включаем отображение параметров Mixed Reality, включая возможность удаления).

После изменения значения параметра закройте редактор реестра и зайдите в параметры — вы увидите, что там появился новый пункт «Смешанная реальность».

Удаление параметров Mixed Reality осуществляется таким образом:

  1. Зайдите в Параметры (клавиши Win+I) и откройте появившийся там после редактирования реестра пункт «Смешанная реальность».
  2. Слева выберите пункт «Удалить» и нажмите кнопку «Удалить».
  3. Подтвердите удаление Mixed Reality, а затем — перезагрузку компьютера.

После перезагрузки Windows 10 пункт «Смешанная реальность» исчезнет из параметров.

Приложения смешанной средыBlended environment apps

Учитывая способность Windows Mixed Reality распознать и сопоставлять среду пользователя, она может создать цифровой слой, который можно полностью перекрыть в пространстве пользователя.Given Windows Mixed Reality’s ability to recognize and map the user’s environment, it is capable of creating a digital layer that can be completely overlaid on the user’s space. Тонкий слой учитывает форму и границы среды пользователя, но приложение может выбрать преобразование определенных элементов, наиболее подходящих для работы пользователя в приложении.Thin layer respects the shape and boundaries of the user’s environment, but the app may choose to transform certain elements best suited to immerse the user in the app. Это называется приложением смешанной среды.This is called a blended environment app. В отличие от расширенного приложения среды, смешанные приложения среды могут позаботиться только о среде, чтобы лучше использовать ее описывающего для получения определенного поведения пользователя (например, для улучшения или исследования) или замены элементов изменениями (кухни Счетчик является практически обложкой для отображения другого шаблона плитки.Unlike an enhanced environment app, blended environment apps may only care enough about the environment to best use its makeup for encouraging specific user behavior (like encouraging movement or exploration) or by replacing elements with changes (a kitchen counter is virtually skinned to show a different tile pattern). Этот тип взаимодействия может даже преобразовать элемент в совершенно другой объект, но по-прежнему сохранить приблизительные размеры объекта в качестве его основы (Остров кухни преобразуется в корзину для игры преступной сриллер).This type of experience may even transform an element into an entirely different object, but still retain the rough dimensions of the object as its base (a kitchen island is transformed into a dumpster for a crime thriller game).

Приложения смешанной средыBlended environment apps

Пример используетExample uses

  • Внутреннее приложение для разработки смешанной реальности, которое может рисовать стены, каунтертопс или пол в различных цветах и шаблонахA mixed reality interior design app that can paint walls, countertops or floors in different colors and patterns
  • Приложение для смешанной реальности, позволяющее конструктору автомобилей послойировать новые итерации проекта для предстоящего обновления автомобиля на основе существующего автомобиля.A mixed reality app that allows an automotive designer to layer new design iterations for an upcoming car refresh on top of an existing car
  • «Охвачено» и заменен на «фруктов» в игре «дети» в смешанной реальностиA bed is “covered” and replaced by a mixed reality fruit stand in children’s game
  • Рабочий стол «охватывается» и заменяется корзиной смешанной реальности в игре преступления сриллерA desk is “covered” and replaced with a mixed reality dumpster in a crime thriller game
  • Свечой «охватывается» и заменяется на сигнпост с использованием примерно той же формы и измеренияA hanging lantern is “covered” and replaced with signpost using roughly the same shape and dimension
  • Приложение, которое позволяет пользователям погрузиться в реальные или впечатляющие стенки мира, которые раскрывают Magical мирAn app that allows users to blast holes in their real or immersive world walls, which reveal a magical world

Поддержка ввода иммерсивного гарнитурыImmersive headset input support

Впечатляющие гарнитуры Windows Mixed Reality поддерживают несколько типов входных данных для перехода на домашнюю страницу Windows Mixed Reality.Windows Mixed Reality immersive headsets support multiple input types for navigating the Windows Mixed Reality home. HoloLens не поддерживает входные данные для аксессуаров, так как вы физически обходите и видите свою среду.HoloLens does not support accessory inputs for navigation, because you physically walk around and see your environment. Однако HoloLens поддерживает входные данные для взаимодействия с приложениями.However, HoloLens does support inputs for interacting with apps.

контроллеры движенийMotion controllers

Лучший опыт Windows Mixed Reality будет работать с контроллерами движения Windows Mixed Reality, которые поддерживают 6-степенную трассировку с помощью датчиков на гарнитуре — не требуются внешние камеры или маркеры.The best Windows Mixed Reality experience will be with Windows Mixed Reality motion controllers that support 6 degrees-of-freedom tracking using just the sensors in your headset — no external cameras or markers required!

Команды навигации ожидается в ближайшее время.Navigation commands coming soon.

ГеймпадGamepad

  • Левый аналоговый стик:Left thumbstick:
    • Нажмите и удерживайте левый аналоговый стик вперед, чтобы открыть ретиклеи для .Press and hold the left thumbstick forward to bring up the reticle.
    • Коснитесь самого стика влево, вправо или назад, чтобы переместить влево, вправо или назад с небольшим шагом.Tap the thumbstick left, right, or back to move left, right, or back in small increments.
    • Щелкните вниз на левом аналоговый стике и удерживайте, а затем переместите аналоговый стик в направлении, которое вы хотите Click down on the left thumbstick and hold, then move the thumbstick in the direction you want to
  • Коснитесь правого стика влево или вправо, чтобы повернуть направление на 45 градусов.Tap the right thumbstick left or right to rotate the direction you’re facing by 45 degrees.
  • Нажатие кнопки выполняет выбор и действует как жест .Pressing the A button performs a select and acts like the gesture.
  • Нажатие кнопки « Guide » открывает » и действует аналогично жесту .Pressing the Guide button brings up the and acts like the gesture.
  • Нажатие левого и правого триггеров позволяет увеличить или уменьшить объем приложения, с которым вы работаете в домашней системе.Pressing the left and right triggers lets you zoom in and out of a 2D desktop app you’re interacting with in the home.

Клавиатура и мышьKeyboard and mouse

Примечание. Используйте клавиши Windows + Y , чтобы переключить мышь между управлением рабочим столом компьютера и домашней средой Windows Mixed Reality.Note: Use Windows Key + Y to switch the mouse between controlling your PC’s desktop and the Windows Mixed Reality home.

На домашней странице Windows Mixed Reality:Within the Windows Mixed Reality home:

  • Нажатие левой кнопки мыши выполняет выбор и действует как жест .Pressing the left-click mouse button performs a select and acts like the gesture.
  • Нажимая кнопку мыши, вы наводите на нее право Holding the right-click mouse button brings up the reticle.
  • Нажатие клавиши Windows на клавиатуре открывает и действует аналогично жесту .Pressing the Windows key on the keyboard brings up the and acts like the gesture.
  • Если облаками в приложении для двухмерной настольной системы , щелкните правой кнопкой мыши , чтобы открыть контекстные меню, и прокрутите экран с помощью колесика прокрутки (точно так же, как на рабочем столе компьютера).When gazing at a 2D desktop app, you can left-click to select, right-click to bring up context menus, and use the scroll wheel to scroll (just like on your PC’s desktop).

Ввод основного имитатораBasic simulator input

Управление симулятором очень похоже на многие распространенные трехмерные видеоигры и эмулятор HoloLens.Controlling the simulator is very similar to many common 3D video games and the HoloLens emulator. В качестве устройств ввода можно использовать клавиатуру, мышь или контроллер Xbox.There are input options available using the keyboard, mouse, or Xbox controller.

Вы управляете симулятором, направляя действия имитации пользователя, людьми на иммерсивное гарнитуру.You control the simulator by directing the actions of a simulated user wearing an immersive headset. Ваши действия перемещают имитацию пользователя и вызывают взаимодействие с приложениями, которые реагируют так, как если бы они наводились на иммерсивное гарнитуру.Your actions move the simulated user and cause interactions with apps that respond as they would on an immersive headset.

  • Перемещение вперед, назад, влево и вправо — нажимайте клавиши W, A, S и D на клавиатуре или перемещайте левый джойстик на контроллере Xbox.Walk forward, back, left, and right — Use the W,A,S, and D keys on your keyboard, or the left stick on an Xbox controller.
  • Взгляд вверх, вниз, влево и вправо — перемещайте мышь с нажатой левой кнопкой, используйте клавиши со стрелками на клавиатуре или перемещайте правый джойстик на контроллере Xbox.Look up, down, left, and right — Click and drag the mouse, use the arrow keys on your keyboard, or the right stick on an Xbox controller.
  • Нажатие кнопки «действие» на контроллере — щелкните правой кнопкой мыши, нажмите клавишу ВВОД на клавиатуре или воспользуйтесь кнопкой на контроллере Xbox.Action button press on controller — Right-click the mouse, press the Enter key on your keyboard, or use the A button on an Xbox controller.
  • Кнопка «домой» нажмите кнопку «контроллер» . Нажмите клавишу Windows или клавишу F2 на клавиатуре или нажмите кнопку «B» на контроллере Xbox.Home button press on controller — Press the Windows key or F2 key on your keyboard, or press the B button on an Xbox controller.
  • Перемещение контроллера для прокрутки . удерживайте клавишу Alt, удерживая нажатой правую кнопку мыши и перемещайте указатель мыши вверх или вниз, или на контроллере Xbox Поместите правый триггер и кнопку вниз и переместите вправо.Controller movement for scrolling — Hold the Alt key, hold the right mouse button, and drag the mouse up / down, or in an Xbox controller hold the right trigger and A button down and move the right stick up and down.

Как взять и переместить объект?How to grab and move an object?

Чтобы объект поддерживал захват и перемещение, назначьте ему следующие два скрипта: ManipulationHandler.cs и NearInteractionGrabbable.cs (для прямого захвата при отслеживании ввода с помощью рук). ManipulationHandler поддерживает как близкие, так и дальние взаимодействия.To make an object grabbable, assign these two scripts: ManipulationHandler.cs and NearInteractionGrabbable.cs(for direct grab with articulated hand tracking input) ManipulationHandler supports both near and far interactions. Вы можете захватить и переместить объект с использованием ввода с помощью рук в HoloLens 2 (ближнее), телекинеза (дальнее), сигнала контроллера движения (дальнее), курсора взгляда HoloLens, а также касания (дальнее).You can grab and move an object with HoloLens 2’s articulated hand tracking input(near), hand ray(far), motion controller’s beam(far), HoloLens gaze cursor & air-tap(far).

В чём отличия смешанной реальности от виртуальной и дополненной

Зачастую термины и сокращения, такие как MR, VR, AR, путают друг с другом и используют как синонимы,
хотя на самом деле есть ряд характерных признаков, по которым разные «виды» реальности можно без
труда отличить друг от друга:

  • Реальный мир — это объективная реальность, не дополненная искусственными технологиями.
  • Виртуальная реальность, VR — это субъективный, ненастоящий мир, созданный с помощью
    экранов, голограмм и других искусственных средств.
  • Дополненная реальность, AR — это оцифрованный реальный мир с наложенными поверх него
    подсказками, голограммами, другими объектами. Это виртуальный мир, который построен на основе
    реального и подчиняется ему во всём.
  • Наконец, приложения смешанной реальности отличаются от AR тем, что в них
    виртуальные объекты способны воздействовать на реальный мир, а не только подчиняться ему.

С помощью MR удаётся проводить обучение на основе симуляции, военные тренировки без повышенных
рисков. Также разработка приложений в данной сфере направлена на то, чтобы создавать интерактивное
окружение с полноценным включением виртуальных объектов в реальность, задействовать такие объекты в
коммерческих, развивающих, развлекательных целях.

Рейтинг автора
5
Материал подготовил
Максим Иванов
Наш эксперт
Написано статей
129
Ссылка на основную публикацию
Похожие публикации